Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Üniversite hangi ilde bulunuyor?
Erzurum
Üniversite statüsü nedir? (Devlet – Vakıf)
Devlet üniversitesi
Şehrin sosyal, kültürel, tarihi, turistik özellikleri nelerdir?
Erzurum, 360.000 nüfusu ile Doğu Anadolu Bölgesinin önde gelen kayak Merkezine sahip denizden 2000 metre yükseklikte bir şehirdir. Günümüzde bu şehir turistler için kayak ve kış sporları için popüler bir sığınaktır. Palandöken dağı şehrin hemen yakınında olup Türkiye’deki en iyi kış eğlence aktiviteleri sunmaktadır ve burada Nisan ortalarına kadar kayak mümkündür. Doğu Anadolu’nun en büyük kenti olan Erzurum’un MÖ 4900 yıllarında kurulduğu tahmin edilmektedir. Erzurum’u da içine alan bölge tarih boyunca Urartular, Kimmerler, İskitler, Medler, Persler, Parftlar, Romalılar, Sasaniler, Araplar, Selçuklular, Bizanslılar, Sasaniler, Moğollar, İlhanlılar ve Safaviler gibi çok çeşitli kavim ve milletler tarafından idare edilmiştir.1514 yılında şehir ve çevresini fetheden Osmanlılar, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulduğu 1923 yılına kadar bu topraklarda hüküm sürmüşlerdir. Milli mücadele, milli birlik ve bağımsızlık hareketinin temelinin atıldığı Kongre 23 Temmuz 1919 da Erzurum’da toplamıştır.
Şehrin ulaşım imkanları nelerdir?
Şehirlerarası toplu ulaşım; uçak, otobüs ve tren ile yapılabilmektedir.
Şehrin konaklama olanakları nasıl?
Şehirde yeterli miktarda devlet yurdu ve özel yurt bulunmaktadır. 2000 kişilik 5 adet erkek 3000 kişilik 5 adet kadın olmak üzere büyük devlet yurtlarının yani sıra küçük kampüsleri de mevcuttur. Evlerin kira durumları ise ortalama bir Anadolu şehrindeki kiralardan farksız olarak, büyükşehir olmanın getirisi olarak bir miktar pahalılık söz konusu olabilmektedir.
Üniversitenin öğrencilere tanıdığı burs imkanları nelerdir?
Her fakültenin kendi içerisinde dekanlık bursları bulunduğu gibi yemekhanede verilen yemekleri ücretsiz yemek gibi çeşitli burs imkanları da hizmete sunulmaktadır. Durumu uygun olmayan aile çocukları arasından seçilen öğrencilere bu imkanlar karşılıksız şekilde sunulmaktadır.
Üniversitenin sosyal imkanları nelerdir?
Özellikle birçok alanda kulüp ve sportif faaliyet, kış şehri olması sebebiyle kayak vb kış sporlarına eğilimi artıran imkanlar, bahar şenlikleri, içerisinde bulunan kulüplerin yaptığı gezi ve turlar, Palandöken etkinlikleri gibi sosyal yönden bircok imkân ve etkinlik sunmaktadır.
Üniversitenin kütüphane, çalışma salonu olanakları nasıldır?
2018 yılına kadar kullanımda olan kütüphanesi yeterli iken bile öğrenciye yönelik yenilikçi ve daha ferah bir kütüphane yapılması gerektiği düşünülüp, çok güzel ferah ve çalışma salonlarıyla öğrenciyi memnun eden yeni bir kütüphane yapılmıştır. 2 büyük kütüphane ve içerisindeki çalışma salonları birçok öğrenci tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır.
Üniversitede hangi öğrenci toplulukları bulunuyor? Diş hekimliği fakültesinde etkinlikler yapanöğrenci toplulukları hangileridir?
Tiyatro, dağcılık, müzik, resim, diksiyon satranç, masa tenisi, koşu ve bunun gibi birçok alanda toplulukları bulunup; Diş hekimliği öğrencilerinin hepsine katılmaya hakkı vardır. Ayrıca fakültemizin Müzik, Ata-Dent ve Bilim Kulübü olmak üzere kendi bünyesinde kulüpleri de vardır. Fakülte öğrencilerimizin hepsine katılabilir. Zaman anlamında ise her öğrenci kendine zamanı ayırabildiği takdirde hepsinde bulunabilmektedir.
Okuldaki yemek imkanları nasıldır?
Okulumuzda her gün sadece birinden faydalanmak şartı bile öğle ve akşam yemeği verilmektedir. Bu yemek hem merkezi yemekhane hem de fakültemizin yemekhane katında aynı ücret ve saatle verilmektedir. 4 çeşit yemek verilip ücret cüzi bir miktardır.
Üniversitenin şehir içindeki konumu ve fakültenin üniversite kampüsüne göre konumu nasıldır?
Üniversite kampüsü şehrin tam göbeğinde bulunup, diş hekimliği fakültesi ise kampüsün merkezî caddesinde bulunmaktadır.
Fakültenin web sitesi nedir?
https://atauni.edu.tr/en/dis-hekimligi-fakultesi
Fakülteniz ne zaman kurulmuştur?
Türkiye’nin kurulan 4. Diş hekimliği olarak 1971 yılında kurulmuştur.
Fakültenin sosyal, sportif ve kültürel olanakları nelerdir?
Sportif olarak futbol voleybol basketbol satranç masa tenisi gibi alanlarda takımları olup bahar aylarında yapılan turnuvalarda fakültemizi temsil etme fırsatı vermektedir.
Fakültede hangi öğrenci değişim programları uygulanmaktadır?
Eranedi, Farabi ve Mevlana Değişim Programları uygulanmaktadır. Fakülte dili %100 Türkçedir.
Fakültenin eğitim dili nedir?
Fakültemizin eğitim dili %100 Türkçe’dir.
Fakültede İngilizce hazırlık dönemi var mıdır?
Hayır bulunmamaktadır.
Fakültenizin hastaneye göre konumu nasıldır?
Fakültemiz ve hastane ayrı binalar olup, yan yana bulunmaktadır ve binalar birbiriyle bağlantılıdır.
Yani fakülte içinden hastaneye rahat bir şekilde geçiş yapılabilmektedir.
Dönemlere göre derslikler nerede bulunuyor?
Fakülte binası içerisindeki tamamı amfi sınıflarda olmak üzere 5 sınıf yan yana bulunmaktadır.
Hastanenin bütün bölümleri tek bir binada mı?
Birbirinden farklı zamanlarda yapılmış ama birleşik olan 2 bina şeklinde dizayn edilmiştir.
Fakülte ve hastane dışında eğitim alırken gidilen başka bir birim bulunuyor mu?
Hayır, başka bir birim bulunmamaktadır.
Fakültenizde her dönemde kaç öğrenci bulunuyor?
Geçtiğimiz yıllarda 120 civarı olan kontenjan sınırı, günümüzdeki kontenjan artışı sebebiyle birkaç yıldır 200’ün üzerinde öğrenci almaktadır.
Dönem 4-5’te her staj grubunda kaç öğrenci bulunuyor?
Mevcut durumda her staj grubunda 13-15 arası öğrenci bulunuyor. Artan kontenjanlar ile birlikte bu sayının artması kaçınılmaz olur.
Fakültenizde öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı kaçtır?
Fakültemizde 25 Prof.Dr. , 9 Doç.Dr. , 23 de Dr.Öğretim üyesi bulunmaktadır. Yaklaşık 13 kişiye 1 öğretim üyesi düşmektedir.
Fakültenizin eğitim sistemi nasıldır? (Entegre, PDÖ, Klasik, Hibrit):
Klâsik eğitim olup eğitimler ve pratikler yüz yüze, stajlar okulun kendi hastanesinde yapılmaktadır.
Dönemlere göre ders içerikleri nasıldır?
Ders içeriklerimiz web sayfamızda mevcuttur
Fakültenizin akademik eğitim öğretim takvimi nasıldır?
Her dönem akademik takvim yeniden düzenlenir ve internet sitemizde yayınlanır.
Pratik derslerin laboratuvar koşulları nasıldır?
Artan kontenjanlar gün geçtikçe lab koşullarımızı negatife sürüklesede hala iyi şartlarda eğitim görebiliyoruz. 172 kişilik preklinik, 70 kişilik Fantom laboratuvarı, 25 kişilik de Pedodonti Fantom laboratuvarı bulunuyor. 1 , 2, ve 3 sınıflar prekliniklerde okulumuz mikromotorları ile eğitim görürler. Sayı olarak lablarımız şimdilik mevcudu karşılamaktadır. Tıp derslerinin pratik dersleri hepsi ayrı ayrı kendi labaratuarlarında gerçekleştirilir. Örn: histoloji fizyoloji mikrobiyoloji.
Fakültenizin dönemlere göre ölçme-değerlendirme sistemi nasıldır?
4 lük ve 100 lük not sistemi kullanılmaktadır. Sınavlarımız 100 üzerinden değerlendirilip bu notun 4 lük sistem karşılığı da öğrenci bilgi sisteminde görülür. Sınıf geçmek için her dersin 60 geçme notu şartı vardır. Çan yoktur.
Bu fakülteyi tercih edebilirim çünkü…:
Fakültenin köklü geçmişi dolayısıyla oturmuş sistemi, özellikle doğu illerinin en büyük diş
hastanelerinden birine sahip olması, preklinik ve fantom eğitimlerindeki titizlik, tecrübeli ve bilgili hocalardan eğitim alma imkanı, hastane içerisindeki yeterli olan öğrenci unit ve malzeme imkanları ile ciddi hasta kapasitesi tercih edilebilecek bir fakülte olmasını sağlamaktadır.
Bu üniversitede okumanın dezavantajları nelerdir?
Gerek batı illerine olan uzaklığı sebebiyle ulaşım pahalılığı gerek de zorlu hava koşulları Erzurum şehrinin başlıca dezavantajları olarak gösterilebilirken fakültenin içerisinde giderek artan kontenjanlar preklinik ve staj konusundaki kişi başına düşen ünit ve malzeme sayısını düşürmektedir. Zamanla bu sayı daha da azalması durumunda fakültenin bu keskin dezavantajı artabilir.
Fakültenizde pandemi sürecinde pratik eğitim koşulları nasıldı?
1-2. Sınıfların aldıkları online eğitim süresince pratik ödevleri de online biçimde verilmiş olup online biçimde yapılan ödevler değerlendirilmiştir. Pandemi dönemi içerisinde okula çağrılan 3. Sınıflar ise hızlandırılmış biçimde preklinik ve fantom eğitimlerini yüz yüze almıştır.4 ve 5. Sınıflar ise pandemi koşullarının el verdiği sürece staj eğitimlerine yüz yüze devam etmiş olup yapılabilecek maksimum sayıda hasta tedavisinde bulunmuşlardır.
Fakültenizde pandemi sürecinde teorik eğitim koşulları nasıldı?
Tamamı online şekilde devam eden süreçte eğitim tamamen ders programlarına uygun biçimde üniversitenin sitesinden devam etmiştir. Eğitime verilen aralar haricinde akademik takvimden sapılmadan eğitim sürekli ve online biçimde devam etmiştir. Derslerde yoklamalar alınmış olup bütün dersler işlenebilmiştir.
Fakültenizde pandemi sürecinde ölçme ve değerlendirme sistemi nasıldır?
1-2 ve 3. Sınıflar ilk dönemi online vize ve finaller ile geçirirken ikinci dönem okula çağrılan 3. Sınıflar vize ve finallerine yüz yüze şekilde girmiştir. Bu sırada eğitimlerine online şekilde devam eden 1 ve 2. Sınıflar yine sınavlarına online girmiştir. 4 ve 5. Sınıflar ise normal bir dönem ölçme değerlendirmesi nasıl oluyorsa (sözlü olan derslerin sözlüsü, yazılı olanların yazılı sınavı) aynı şekilde pandemi döneminde de devam etmiştir.